7 interferenze
Tommaso Fiscaletti e Nicola Perugini

7 interferenze

Tommaso Fiscaletti e Nicola Perugini

From June 17th to August 12th 2024

popup image
Undoing empire
Via Paganini
popup image
Colonial amnesia
Via Togliatti
popup image
History of Italian racism
Via del Lavoro, lato rotatoria
popup image
Rafah: between us, the Mediterranean Sea
Via Velino
popup image
Lido Omar al-Mokhtar
Via Albertini
popup image
Mare non-nostrum (This is not our sea)
Via Simoncelli

7 Interferenze

Tommaso Fiscaletti e Nicola Perugini

Dopo l’installazione Bagni di Sole su una delle facciate di Villa Marina e l’inizio del processo di riscoperta di questo “patrimonio scomodo” che lega Pesaro alla storia del colonialismo e del razzismo globale, il progetto La Pelle Sotto prosegue con una serie di affissioni urbane dal titolo 7 interferenze. Tommaso Fiscaletti e Nicola Perugini aprono a un dialogo tra immagini e parole, che invita a una nuova possibile lettura dei segni lasciati dall’abbandono dell’imponente edificio.  

In questa amalgama che attraversa il tessuto della città su delle maxi affissioni, il deterioramento della colonia di Villa Marina diventa—invece che elemento malinconico e nostalgico della “colonia che fu”— una forza che genera il disfacimento dell’idea di colonialismo.

Disfare. Interferire nella memoria connettendo “cose che non sono ancora mai state accostate e che non sembrano disposte ad esserlo”.

7 Interferences

Tommaso Fiscaletti and Nicola Perugini

After the installation of Sun Baths on one of the facades of Villa Marina and the beginning of the process of rediscovering this “uncomfortable heritage” that links Pesaro to the history of colonialism and global racism, the project “The Skin Underneath” continues with a series of urban posters titled “7 Interferences.” Tommaso Fiscaletti and Nicola Perugini create a new possible interpretation of the traces left by the abandonment of the imposing building through the intertwinement of images and words.
In this amalgam that traverses the fabric of the city on large posters, the deterioration of the Villa Marina colony becomes—rather than a melancholic and nostalgic element of the “colony that once was”—a force that generates the undoing of the idea of colonialism.

To dismantle. To interfere with memory by connecting “things that have never yet been combined and that do not seem willing to be combined.”

Con il supporto di/With the support of 

Macula Centro di Cultura Fotografica:
Marco Livi – Produzione/Production
Giancarla Ugoccioni – Scuole e iniziative sul territorio/Schools and local initiatives
Arianna Zaffini – Archivio/Archive 
Marco Andreani – Archivio e amministrazione/Archive and administration
Alessia Orlandi – Social Media
Camilla Buzzai – PR e Media Strategy/PR and Media Strategy

INFO: 
nicola.perugini@ed.ac.uk
info@tommasofiscaletti.com
associazione.macula@gmail.com

Partners

Bagni di Sole